Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Driven Sales and Support
1. TOEPASSING
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Driven Sales and Support en haar opdrachtgevers. Afwijking van deze algemene voorwaarden is alleen mogelijk wanneer dit schriftelijk op voorhand overeengekomen wordt. Eventuele algemene voorwaarden van een opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2. OFFERTES EN OVEREENKOMSTEN
Een offerte is vrijblijvend en geldt voor een maand. De offerte is gebaseerd op de per aanbiedingsdatum geldende prijzen, tarieven, honoraria etc.
Tenzij anders is aangegeven, zijn alle prijzen exclusief omzetbelasting en exclusief enigen andere heffing van overheidswege. Indien zich een prijs c.q. tariefwijziging voordoet waardoor Driven Sales and Support hogere kosten moet maken, behoudt Driven Sales and Support zich het recht voor het prijs verschil te berekenen.
3. OPDRACHT EN OPDRACHTBEVESTIGING
De overeenkomst tussen de opdrachtgever en Driven Sales and Support komt tot stand door een schriftelijke bevestiging door beide partijen. Mondelinge afspraken binden partijen nadat deze schriftelijk zijn bevestigd door beide partijen of op het moment dat Driven Sales and Support met instemming van de opdrachtgever is begonnen met het uitvoeren van de opdracht.
De omvang van de verplichtingen van Driven Sales and Support wordt bepaald door hetgeen in de overeenkomst bepaald is.
4. BETALING
Bij langdurige en/of omvangrijke opdrachten kan Driven Sales and Support betaling in termijnen verlangen. Facturen dienen binnen 14 dagen na de factuurdatum betaalt te worden. Indien na het verstrijken van deze termijn geen betaling is ontvangen, is de opdrachtgever automatisch in verzuim en is hij vanaf die datum wettelijke rente verschuldigd. Zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, gemaakt in verband met de late betaling, zijn voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten wordt gesteld op ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 200,00.
Voor een oriënterend gesprek worden geen kosten berekend. Een gesprek waarbij in wordt gegaan op concrete oplossingen en mogelijkheden is aan te merken als een werkbespreking en daarvoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. Een oriënterend gesprek dat overgaat in een werkbespreking wordt gefactureerd als zijnde een werkbespreking.
5. WIJZIGING, ANNULERING, ONTBINDING EN OVERMACHT
Indien een opdracht na het verstrekken van de opdrachtbevestiging gewijzigd wordt, is er sprake van een aanvullende opdracht. Deze aanvullende kan apart geoffreerd en gefactureerd worden.
Indien de opdrachtgever de opdracht wijzigt, uitstelt of annuleert, heeft Driven Sales and Support recht op betaling voor de verrichte arbeid en op een schadevergoeding voor het niet uitgevoerde deel van de opdracht.
In het geval dat er een omstandigheid ontstaat waardoor in redelijkheid niet van Driven Sales and Support kan worden verwacht dat zij het overeengekomene naleeft, is Driven Sales and Support gerechtigd de overeenkomst met directe ingang te ontbinden, zonder dat er aan haar zijde enige verplichting tot schadevergoeding ontstaat. De opdrachtgever is in dat geval wel verplicht tot de vergoeding van schade. Van een dergelijke omstandigheid is in ieder geval sprake wanneer de opdrachtgever enige verplichting uit de overeenkomst niet nakomt, ook niet na aanmaning daartoe door Driven Sales and Support.
In geval van (de aanvraag van) surséance van betaling of faillissement ten laste van de opdrachtgever, staat het Driven Sales and Support vrij de overeenkomst per direct te ontbinden of te annuleren.
Mocht er sprake zijn van overmacht bij Driven Sales and Support, zoals ziekte, zal Driven Sales and Support de opdrachtgever hier direct van op de hoogte stellen. De opdrachtgever heeft na ontvangst van de mededeling van overmacht zeven werkdagen het recht om de opdracht schriftelijk te annuleren. Hij heeft wel echter de verplichting het uitgevoerde gedeelte van de opdracht af ten nemen en Driven Sales and Support hiervoor te betalen.
6. KWALITEIT
Driven Sales and Support zal de opdracht uitvoeren overeenkomstig de geldende professionele normen. De overeenkomst tussen Driven Sales and Support is uitsluitend te definiëren als een inspanningsverplichting. Driven Sales and Support kan geen enkele garantie geven voor wat betreft het resultaat.
7. GEHEIMHOUDING
Driven Sales and Support verplicht zich tot geheimhouding van alle gegevens van de opdrachtgever waarvan zij weet of kan aannemen dat ze vertrouwelijk zijn. Deze geheimhouding geldt ook na de beëindiging van de opdracht.
8. AANSPRAKELIJKHEID
De aansprakelijkheid van Driven Sales and Support voor schade die op enigerlei wijze voortvloeit uit de overeenkomst tussen Driven Sales and Support en de opdrachtgever, wordt beperkt tot de hoogte van de vergoeding die Driven Sales and Support in het kader van haar werkzaamheden heeft of zal ontvangen.
Iedere aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de opdracht is voltooid.
Aansprakelijkheid voor eventuele door de opdrachtgever geleden indirecte schade is uitgesloten. Onder indirecte schade is in ieder geval begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. Driven Sales and Support kan niet aansprakelijk zijn in geval van overmacht.
Indien de opdrachtgever niet tijdig dan wel onjuiste of gebrekkige gegevens verstrekt en dit negatieve invloed heeft op de nakoming van de opdracht, zal Driven Sales and Support voor de gevolgen hiervan niet aansprakelijk zijn, tenzij de onjuistheid of de gebrekkigheid van de verstrekte gegevens voor Driven Sales and Support kenbaar was.
Bovenstaande beperkingen van de aansprakelijkheid van Driven Sales and Support gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Driven Sales and Support.
9. OVERIG
Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit altijd een indicatieve termijn en nimmer een fatale termijn.
Indien voor de correcte uitvoering van de opdracht noodzakelijk bevonden, is Driven Sales and Support te allen tijde gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk met behulp van derden te laten uitvoeren. De verplichtingen, voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden, zullen ook aan de ingeschakelde derde(n) worden opgelegd.
De opdrachtgever zal altijd zijn medewerking aan Driven Sales and Support verlenen bij de uitvoering van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst. Daaronder wordt tevens verstaan het geven van tijdige, nuttige en noodzakelijke gegevens of inlichtingen.
Klachten over het werk van Driven Sales and Support dienen schriftelijk en gemotiveerd bij Driven Sales and Support ingediend te worden, uiterlijk binnen tien werkdagen na de factuurdatum. Na deze datum hebben ingediende klachten geen rechtsgevolgen. Klachten schorten de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet op.
10. GESCHILLEN
In geval van geschillen, voortvloeiend uit deze overeenkomst of daarop voortbouwende overeenkomsten, zullen partijen proberen deze in de eerste instantie op te lossen met behulp van onpartijdige bemiddeling. Wanneer het onmogelijk gebleken is een geschil als hiervoor bedoeld op te lossen met behulp van bemiddeling, zal dat geschil worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement van Driven Sales and Support. Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomst tussen Driven Sales and Support en de opdrachtgever.
1. TOEPASSING
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Driven Sales and Support en haar opdrachtgevers. Afwijking van deze algemene voorwaarden is alleen mogelijk wanneer dit schriftelijk op voorhand overeengekomen wordt. Eventuele algemene voorwaarden van een opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2. OFFERTES EN OVEREENKOMSTEN
Een offerte is vrijblijvend en geldt voor een maand. De offerte is gebaseerd op de per aanbiedingsdatum geldende prijzen, tarieven, honoraria etc.
Tenzij anders is aangegeven, zijn alle prijzen exclusief omzetbelasting en exclusief enigen andere heffing van overheidswege. Indien zich een prijs c.q. tariefwijziging voordoet waardoor Driven Sales and Support hogere kosten moet maken, behoudt Driven Sales and Support zich het recht voor het prijs verschil te berekenen.
3. OPDRACHT EN OPDRACHTBEVESTIGING
De overeenkomst tussen de opdrachtgever en Driven Sales and Support komt tot stand door een schriftelijke bevestiging door beide partijen. Mondelinge afspraken binden partijen nadat deze schriftelijk zijn bevestigd door beide partijen of op het moment dat Driven Sales and Support met instemming van de opdrachtgever is begonnen met het uitvoeren van de opdracht.
De omvang van de verplichtingen van Driven Sales and Support wordt bepaald door hetgeen in de overeenkomst bepaald is.
4. BETALING
Bij langdurige en/of omvangrijke opdrachten kan Driven Sales and Support betaling in termijnen verlangen. Facturen dienen binnen 14 dagen na de factuurdatum betaalt te worden. Indien na het verstrijken van deze termijn geen betaling is ontvangen, is de opdrachtgever automatisch in verzuim en is hij vanaf die datum wettelijke rente verschuldigd. Zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, gemaakt in verband met de late betaling, zijn voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten wordt gesteld op ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 200,00.
Voor een oriënterend gesprek worden geen kosten berekend. Een gesprek waarbij in wordt gegaan op concrete oplossingen en mogelijkheden is aan te merken als een werkbespreking en daarvoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. Een oriënterend gesprek dat overgaat in een werkbespreking wordt gefactureerd als zijnde een werkbespreking.
5. WIJZIGING, ANNULERING, ONTBINDING EN OVERMACHT
Indien een opdracht na het verstrekken van de opdrachtbevestiging gewijzigd wordt, is er sprake van een aanvullende opdracht. Deze aanvullende kan apart geoffreerd en gefactureerd worden.
Indien de opdrachtgever de opdracht wijzigt, uitstelt of annuleert, heeft Driven Sales and Support recht op betaling voor de verrichte arbeid en op een schadevergoeding voor het niet uitgevoerde deel van de opdracht.
In het geval dat er een omstandigheid ontstaat waardoor in redelijkheid niet van Driven Sales and Support kan worden verwacht dat zij het overeengekomene naleeft, is Driven Sales and Support gerechtigd de overeenkomst met directe ingang te ontbinden, zonder dat er aan haar zijde enige verplichting tot schadevergoeding ontstaat. De opdrachtgever is in dat geval wel verplicht tot de vergoeding van schade. Van een dergelijke omstandigheid is in ieder geval sprake wanneer de opdrachtgever enige verplichting uit de overeenkomst niet nakomt, ook niet na aanmaning daartoe door Driven Sales and Support.
In geval van (de aanvraag van) surséance van betaling of faillissement ten laste van de opdrachtgever, staat het Driven Sales and Support vrij de overeenkomst per direct te ontbinden of te annuleren.
Mocht er sprake zijn van overmacht bij Driven Sales and Support, zoals ziekte, zal Driven Sales and Support de opdrachtgever hier direct van op de hoogte stellen. De opdrachtgever heeft na ontvangst van de mededeling van overmacht zeven werkdagen het recht om de opdracht schriftelijk te annuleren. Hij heeft wel echter de verplichting het uitgevoerde gedeelte van de opdracht af ten nemen en Driven Sales and Support hiervoor te betalen.
6. KWALITEIT
Driven Sales and Support zal de opdracht uitvoeren overeenkomstig de geldende professionele normen. De overeenkomst tussen Driven Sales and Support is uitsluitend te definiëren als een inspanningsverplichting. Driven Sales and Support kan geen enkele garantie geven voor wat betreft het resultaat.
7. GEHEIMHOUDING
Driven Sales and Support verplicht zich tot geheimhouding van alle gegevens van de opdrachtgever waarvan zij weet of kan aannemen dat ze vertrouwelijk zijn. Deze geheimhouding geldt ook na de beëindiging van de opdracht.
8. AANSPRAKELIJKHEID
De aansprakelijkheid van Driven Sales and Support voor schade die op enigerlei wijze voortvloeit uit de overeenkomst tussen Driven Sales and Support en de opdrachtgever, wordt beperkt tot de hoogte van de vergoeding die Driven Sales and Support in het kader van haar werkzaamheden heeft of zal ontvangen.
Iedere aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de opdracht is voltooid.
Aansprakelijkheid voor eventuele door de opdrachtgever geleden indirecte schade is uitgesloten. Onder indirecte schade is in ieder geval begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. Driven Sales and Support kan niet aansprakelijk zijn in geval van overmacht.
Indien de opdrachtgever niet tijdig dan wel onjuiste of gebrekkige gegevens verstrekt en dit negatieve invloed heeft op de nakoming van de opdracht, zal Driven Sales and Support voor de gevolgen hiervan niet aansprakelijk zijn, tenzij de onjuistheid of de gebrekkigheid van de verstrekte gegevens voor Driven Sales and Support kenbaar was.
Bovenstaande beperkingen van de aansprakelijkheid van Driven Sales and Support gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Driven Sales and Support.
9. OVERIG
Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit altijd een indicatieve termijn en nimmer een fatale termijn.
Indien voor de correcte uitvoering van de opdracht noodzakelijk bevonden, is Driven Sales and Support te allen tijde gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk met behulp van derden te laten uitvoeren. De verplichtingen, voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden, zullen ook aan de ingeschakelde derde(n) worden opgelegd.
De opdrachtgever zal altijd zijn medewerking aan Driven Sales and Support verlenen bij de uitvoering van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst. Daaronder wordt tevens verstaan het geven van tijdige, nuttige en noodzakelijke gegevens of inlichtingen.
Klachten over het werk van Driven Sales and Support dienen schriftelijk en gemotiveerd bij Driven Sales and Support ingediend te worden, uiterlijk binnen tien werkdagen na de factuurdatum. Na deze datum hebben ingediende klachten geen rechtsgevolgen. Klachten schorten de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet op.
10. GESCHILLEN
In geval van geschillen, voortvloeiend uit deze overeenkomst of daarop voortbouwende overeenkomsten, zullen partijen proberen deze in de eerste instantie op te lossen met behulp van onpartijdige bemiddeling. Wanneer het onmogelijk gebleken is een geschil als hiervoor bedoeld op te lossen met behulp van bemiddeling, zal dat geschil worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement van Driven Sales and Support. Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomst tussen Driven Sales and Support en de opdrachtgever.