Telefonische acquisitie-begeleiding
De tips & trucs van cold calling
Koude telefonische acquisitie is nog steeds een succesvolle verkoopmethode. Het biedt niet alleen kansen voor directe verkoop, maar kan ook het begin zijn voor het opbouwen van een langdurige nieuwe klantrelatie.
Uit onderzoek blijkt dat veel ondernemers en verkopers cold calling nogal eng, lastig en tijdrovend vinden. Vaak “nee” als reactie krijgen, of meemaken dat mensen de haak erop gooien, hoort nu eenmaal bij koude telefonische acquisitie. Potentiële klanten worden vaak door jou benaderd op het moment dat dit hen niet schikt, of ze menen geen behoefte aan jouw dienst of product te hebben. Dit zijn allemaal minder leuke ervaringen die ervoor kunnen zorgen dat je tegen cold calling op gaat zien.
De praktijkervaring van Driven Sales and Support leert dat cold calling meestal leidt tot nieuwe klanten en uiteindelijk tot succesvolle verkoop. Het effectief leren gebruiken van deze verkoopmethode vereist de nodige vaardigheden, maar het goede nieuws is dat iedereen het kan leren!
Zou jij het niet fijn vinden als je makkelijker de telefoon oppakt en leert hoe je efficiënt nieuwe klanten werft?
Dan is telefonische acquisitiebegeleiding precies wat je zoekt!
Doordat ze voor haar bedrijf Driven Sales and Support dagelijks contact heeft met de potentiële klanten van haar opdrachtgevers via cold calling, kan Marie-Claire van Poelje jou de fijne kneepjes van dit vak ook leren. Met haar opgebouwde expertise neemt Marie-Claire je stap voor stap mee in deze verkoopmethode en laat ze zien dat telefonische acquisitie nog steeds de beste manier is om een afspraak bij jouw potentiële klant te krijgen.
Deze persoonlijke begeleiding kan uit één of meerdere gesprekken bestaan. Tijdens een intakegesprek via Skype worden concrete resultaatgerichte begeleidingsafspraken gemaakt. Vervolgens leert Marie-Claire je – telefonisch of via Skype – hoe je snel afspraken maakt met jouw potentiële klanten. Onderwerpen die hierbij de revue passeren zijn bijvoorbeeld het bepalen van de doelgroep, het voorbereiden van je acquisitiegesprek en het maken van een belscript. Ook komt het rollenspel aan bod. Kortom: de tips & trucs van cold calling.
Wil je meer weten over deze persoonlijke begeleiding? Neem dan contact op met Marie-Claire van Poelje