Vertrouwen, Vrijheid, Verantwoordelijkheid en Verbondenheid
Twee jaar geleden begon ik als Virtuele Assistent voor Moneypenny. De eerste opdracht die ik uitvoerde was voor een branchevereniging voor ondernemingen die professioneel werkzaam zijn in vastgoedmanagement.
Virtueel assistent
Ik begon eerst als ‘Virtuele’ Assistent op kantoor. Daar werd ik goed ingewerkt om diverse werkzaamheden vanuit thuis uit te kunnen uitvoeren. Een van de werkzaamheden was het nieuws uit de vastgoedbranche op de website van de opdrachtgever te plaatsen. De diverse nieuwsbronnen kreeg ik via de mail binnen. Vervolgens zocht ik uit welk nieuws het meest actueel voor de leden was. Dit werd dan gepubliceerd. Door de moderne technologie konden deze werkzaamheden makkelijk vanuit mijn thuiskantoor worden uitgevoerd.
Vertrouwen geeft vrijheid
Daarnaast ben ik zelf helemaal verkocht aan het fenomeen 'het Nieuwe (en Slimmer) Werken'. Voor mij bestaat het nieuwe en slimmer werken uit vier V’s, namelijk Vertrouwen, Vrijheid, Verantwoordelijkheid en Verbondenheid. De opdrachtgever moet vertrouwen hebben dat de administratieve/secretariële werkzaamheden in de 24-uurs economie door de Virtuele Assistent worden uitgevoerd. Vanzelfsprekend, hoor je als Virtuele Assistent je afspraken na te komen. Als Virtuele Assistent heb je de vrijheid om de werkzaamheden op een bepaald moment van de dag uit te voeren, mits je kwaliteit en deadlines waarborg. Natuurlijk is de Virtuele Assistent zelf verantwoordelijk om de werkzaamheden op afstand te doen. Erg belangrijk is de communicatie tussen de opdrachtgever en de Virtuele Assistent. Tot slot vind ik verbondenheid ook in het nieuwe en slimmer werken passen. Om met plezier de werkzaamheden als Virtuele assistent uit te voeren moet je ten eerste passie in je werk hebben en vervolgens moet je affiniteit met de business van de opdrachtgever hebben.
Als medewerker van Moneypenny heb ik verschillende werkzaamheden verricht. Erg belangrijk is dat de Virtuele Assistent snel kan schakelen tussen de verschillende opdrachtgevers van Moneypenny.
Dit weblog schreef ik oorspronkelijk voor Moneypenny!
Marie-Claire is Virtuele Assistent en werkt zowel voor opdrachtgevers van Moneypenny als voor eigen opdrachtgevers. Marie-Claire voert opdrachten uit op het gebied van administratie en als secretariaat. Zij kan bijvoorbeeld zorgen voor email afhandeling, agenda beheer en het maken van afspraken. Daarnaast kan Marie-Claire ook ingezet worden op telemarketing, telefonisch acquisitie, leadgeneratie en markt- en klant onderzoek.
Virtueel assistent
Ik begon eerst als ‘Virtuele’ Assistent op kantoor. Daar werd ik goed ingewerkt om diverse werkzaamheden vanuit thuis uit te kunnen uitvoeren. Een van de werkzaamheden was het nieuws uit de vastgoedbranche op de website van de opdrachtgever te plaatsen. De diverse nieuwsbronnen kreeg ik via de mail binnen. Vervolgens zocht ik uit welk nieuws het meest actueel voor de leden was. Dit werd dan gepubliceerd. Door de moderne technologie konden deze werkzaamheden makkelijk vanuit mijn thuiskantoor worden uitgevoerd.
Vertrouwen geeft vrijheid
Daarnaast ben ik zelf helemaal verkocht aan het fenomeen 'het Nieuwe (en Slimmer) Werken'. Voor mij bestaat het nieuwe en slimmer werken uit vier V’s, namelijk Vertrouwen, Vrijheid, Verantwoordelijkheid en Verbondenheid. De opdrachtgever moet vertrouwen hebben dat de administratieve/secretariële werkzaamheden in de 24-uurs economie door de Virtuele Assistent worden uitgevoerd. Vanzelfsprekend, hoor je als Virtuele Assistent je afspraken na te komen. Als Virtuele Assistent heb je de vrijheid om de werkzaamheden op een bepaald moment van de dag uit te voeren, mits je kwaliteit en deadlines waarborg. Natuurlijk is de Virtuele Assistent zelf verantwoordelijk om de werkzaamheden op afstand te doen. Erg belangrijk is de communicatie tussen de opdrachtgever en de Virtuele Assistent. Tot slot vind ik verbondenheid ook in het nieuwe en slimmer werken passen. Om met plezier de werkzaamheden als Virtuele assistent uit te voeren moet je ten eerste passie in je werk hebben en vervolgens moet je affiniteit met de business van de opdrachtgever hebben.
Als medewerker van Moneypenny heb ik verschillende werkzaamheden verricht. Erg belangrijk is dat de Virtuele Assistent snel kan schakelen tussen de verschillende opdrachtgevers van Moneypenny.
Dit weblog schreef ik oorspronkelijk voor Moneypenny!
Marie-Claire is Virtuele Assistent en werkt zowel voor opdrachtgevers van Moneypenny als voor eigen opdrachtgevers. Marie-Claire voert opdrachten uit op het gebied van administratie en als secretariaat. Zij kan bijvoorbeeld zorgen voor email afhandeling, agenda beheer en het maken van afspraken. Daarnaast kan Marie-Claire ook ingezet worden op telemarketing, telefonisch acquisitie, leadgeneratie en markt- en klant onderzoek.
Meer weblog-artikelen
- Koude telefonische acquisitie zelf doen?
- Nieuwe klanten hebben altijd voorrang
- Netwerken heeft overeenkomsten met acquireren en verkopen
- Je koude telefonische acquisitie uitbesteden? Waarom niet!
- De top 25 acquisitietips
- Speaking at SPARK 2016
- Durf te vragen!
- Koude telefonische acquisitie doen tijdens de vakantie-periode
- Koud watervrees bij koude acquisitie? Nergens voor nodig!
- Goed luisteren is meer dan horen alleen
- Acquisitie per telefoon: een goede voorbereiding is het halve werk!
- 7 tips bij telefonische acquisitie
- Hoe blijf je jezelf tijdens koude acquisitie?
- Koude acquisitie is een proces
- De kwaliteit van afspraken