De kwaliteit van afspraken
De kwaliteit van afspraken maken bij je potentiële klant is van essentieel belang! De eerste stap is om bij de potentiële klant aan tafel te komen en dat kan bijvoorbeeld door middel van koude telefonische acquisitie. Veel verkopers en ondernemers vinden koud bellen niet leuk, maar zij willen wel meer en grotere klanten hebben. Hoe los je dit probleem op? Een van de oplossingen is om een Virtuele Assistent in te schakelen die je dit werk met plezier uit handen neemt. Voor een paar opdrachtgevers van Moneypenny was ik als Virtuele Assistent het verlengstuk van hun verkoopafdeling.
Afspraken voorbereiden
Sommige opdrachtgevers sturen een mailing naar hun potentiële klanten, waardoor het makkelijker voor mij is om een afspraak te maken. Mocht je ook overwegen om een mailing te sturen, dan is het erg belangrijk om de brief persoonlijk te maken en in te spelen op de specifieke behoefte van je potentiële klant.
Om goed beslagen ten ijs te komen, bereid ik me heel goed voor. Voordat ik begin met bellen, bestudeer ik de websites van de organisaties die ik moet benaderen. Verder probeer ik nog een paar aanknopingspunten voor het gesprek te vinden via sociale media, persberichten of de problematiek die in de betreffende branche speelt. Hoe meer relevante informatie je van je van prospects hebt, hoe groter de kans dat je een kwalitatieve afspraak krijgt!
Ik geloof niet in belscripten
Voordat ik de telefoon oppak, neem ik een paar minuten de tijd om goed voor mezelf te formuleren wat ik wil vertellen. Ik geloof niet echt in belscripten, omdat je dan meer voorleest en een standaard verhaal vertelt en de ervaring leert dat je daar geen goede resultaten mee bereikt.
Als ik eenmaal de juiste persoon aan te lijn heb, vertel ik vrij snel dat ik een afspraak met hem/haar wil maken. Ik merk dat mensen eerder afhaken als ik begin met een uitgebreid verhaal over wat de dienst/product is. De kunst is dan om het gesprek kort te houden en de prospect nieuwsgierig te maken, zodat het makkelijker wordt om de afspraak te maken. Zodra er interesse is in een afspraak, bevestig ik de datum en tijd. Tot slot adviseer ik om binnen twee uur na afronding van het gesprek de afspraak per e-mail te bevestigen.
Dit weblog schreef ik oorspronkelijk voor Moneypenny!
Marie-Claire is Virtuele Assistent en werkt zowel voor opdrachtgevers van Moneypenny als voor eigen opdrachtgevers. Marie-Claire voert opdrachten uit op het gebied van administratie en als secretariaat. Zij kan bijvoorbeeld zorgen voor email afhandeling, agenda beheer en het maken van afspraken. Daarnaast kan Marie-Claire ook ingezet worden op telemarketing, telefonisch acquisitie, leadgeneratie en markt- en klant onderzoek.
Afspraken voorbereiden
Sommige opdrachtgevers sturen een mailing naar hun potentiële klanten, waardoor het makkelijker voor mij is om een afspraak te maken. Mocht je ook overwegen om een mailing te sturen, dan is het erg belangrijk om de brief persoonlijk te maken en in te spelen op de specifieke behoefte van je potentiële klant.
Om goed beslagen ten ijs te komen, bereid ik me heel goed voor. Voordat ik begin met bellen, bestudeer ik de websites van de organisaties die ik moet benaderen. Verder probeer ik nog een paar aanknopingspunten voor het gesprek te vinden via sociale media, persberichten of de problematiek die in de betreffende branche speelt. Hoe meer relevante informatie je van je van prospects hebt, hoe groter de kans dat je een kwalitatieve afspraak krijgt!
Ik geloof niet in belscripten
Voordat ik de telefoon oppak, neem ik een paar minuten de tijd om goed voor mezelf te formuleren wat ik wil vertellen. Ik geloof niet echt in belscripten, omdat je dan meer voorleest en een standaard verhaal vertelt en de ervaring leert dat je daar geen goede resultaten mee bereikt.
Als ik eenmaal de juiste persoon aan te lijn heb, vertel ik vrij snel dat ik een afspraak met hem/haar wil maken. Ik merk dat mensen eerder afhaken als ik begin met een uitgebreid verhaal over wat de dienst/product is. De kunst is dan om het gesprek kort te houden en de prospect nieuwsgierig te maken, zodat het makkelijker wordt om de afspraak te maken. Zodra er interesse is in een afspraak, bevestig ik de datum en tijd. Tot slot adviseer ik om binnen twee uur na afronding van het gesprek de afspraak per e-mail te bevestigen.
Dit weblog schreef ik oorspronkelijk voor Moneypenny!
Marie-Claire is Virtuele Assistent en werkt zowel voor opdrachtgevers van Moneypenny als voor eigen opdrachtgevers. Marie-Claire voert opdrachten uit op het gebied van administratie en als secretariaat. Zij kan bijvoorbeeld zorgen voor email afhandeling, agenda beheer en het maken van afspraken. Daarnaast kan Marie-Claire ook ingezet worden op telemarketing, telefonisch acquisitie, leadgeneratie en markt- en klant onderzoek.
Meer weblog-artikelen
- Koude telefonische acquisitie zelf doen?
- Nieuwe klanten hebben altijd voorrang
- Netwerken heeft overeenkomsten met acquireren en verkopen
- Je koude telefonische acquisitie uitbesteden? Waarom niet!
- De top 25 acquisitietips
- Speaking at SPARK 2016
- Durf te vragen!
- Koude telefonische acquisitie doen tijdens de vakantie-periode
- Koud watervrees bij koude acquisitie? Nergens voor nodig!
- Goed luisteren is meer dan horen alleen
- Acquisitie per telefoon: een goede voorbereiding is het halve werk!
- 7 tips bij telefonische acquisitie
- Hoe blijf je jezelf tijdens koude acquisitie?
- Koude acquisitie is een proces
- Vertrouwen, Vrijheid, Verantwoordelijkheid en Verbondenheid